Lite info om mina hästar :D

Namn: Caligo
Kön: Valack
Färg: Brun
Ras: Korsning
Mkh: 167 cm

Om Caligo: Caligo ägde jag för några år sedan men så sålde jag honom till en tjej som hette Matilda. Nu för ca ett halvår sedan så köpte jag tillbaks honom sakna han så otroligt mycket!
Caligo är en riktig allround häst tävlat i både dressyr och hopp. Startar fälltävlan alldeles strax också.




Namn: Mulle
Kön: Valack
Färg: Brun
Ras: Svensk ridponny
Mkh: 147 cm

Om Mulle:
Han är en riktig läromästare! Innan jag hade köpt Caligo var det en som ägde honom som inte alls skötte honom bra, han red super bra men skötseln den var inge bra. Så kommun tog Mulle ifrån honom och då blev han min!
Mulle var en undebar att rida men eftersom han nästan aldrig sett en ryktborste så var ju det lite värre. Men nu när jag ägt honom i snart ett år märks inget av det. Han är en riktig läromästare. Vi har tävlat bara i hoppning och fälltävlan.
Dock kommer jag hyra ut honom på foder till min kompis då jag ska köpa en till häst men Mulle kommer tillbaks snart. Han åker ju inte än. Benet ska läka först.

/Hjerpe Stall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0