Härlig ridtur

Red ut en sväng på Caligo förut, sjukt mysigt :D  Det finns så många fina ridvägar här där jag bor, det finns stigar nere vid sjön o så :)
Körde rätt lugnt, behövde ju fundera på en grej som sagt & tror att jag kommit till ett beslut. Som jag är nöjd med...& som ingen kan ändra på bara jag. Älskar verkligen min undebara fina Caligo, berättade för honom att jag aldrig ska sälja honom, han är min ögonsten o jag litar på honom fullständigt.
Han hatar när andra personer rider honom, då vill han dra iväg o blir stark som bara den o rädd för typ allt! Det är nånting som inte är så jätte bra precis ju så försöker lära bort det... Men eftersom jag ägt Caligo i några år nu känner ju han mig, vid passar som handen i hansken..

Det har ju vart lite problem med Caligos medryttare eftersom han vart så när hon ridit honom, men han måste lära sig. Caligos medryttare är väldigt rutinerad och har ridit sem hon var liten, men dom får hålla sig i padocken ändå, det funkar bättre o bättre för varje dag som går, men somsagt det går ju inte att träna bort på en gång.

Imorgon kunde inte Madickens medryttare komma så jag rider henne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0