vilka underbara hästar jag äger.... ;)

Lady: Första gången jag red henne.
WOW vilken underbar ponny alltså! :DD så sjukt glad att jag köpte henne.
Värmde upp på en liten mindre volt, vilken fart hon hade. & vilka steg ! hon lyssnade jättebra och hon ville verkligen göra sitt bästa.
Galoppen var väldigt stor så jag försökte samla ihop henne lite mer vilket gav resultat.
Hoppade lite ju också, först ca 40 cm. Hon hoppade jätte bra över det men man märkte att hon mest tävlats i dressyr. Höjde efter nåra språng över det till ca 50-60 cm hon hoppade jätte stort över det, fick hålla i mig i mannen så jag inte skulle tappa balansen. haha, vilken busponny !!

Caligo: Värmde även här upp på en liten volt, han har en förmåga att han alltid drar sig inåt när man rider på en volt så försökte verkligen trycka ut honom i hörnen, till slut gav han upp och lyssnade bra.
Hoppade först 60 cm. Caligo tyckte ju självklart att det var långt (han gillar inte att hoppa låga hinder....) så han hoppade lite trögt över det. Höjde sedan till 100 cm, och det var då allt började gå snett. Han vägrde först, så hoppa vi igen då hoppa han tveksamt över det. men gångern efter det bara vägra han... Ska prova att hoppa med honom igen imorn med o se om han fortfarande är så, för han har verkligen älskar att hoppa & flugit  över hinrerna..
Om han är likadan imorn med ber jag vetrinären komma och kolla på honom.

Madicken: Hade ju tänkt hoppa med henne med men det blev inte så körde lite lättare dressyr i padocken istället. Skritta upp i skogen sen travade jag o galoppera lite på en volt.
Gjorde även en bakdelsvändning o det funkade fin fint! :)


Jag anmälde Madiken till en dressyrtävling nånstans har jag för mig men jag har glömt bort hos vem.
Nån som vet vem jag anmälde mig hos??
  ja, jag är liiiiite glömskt xd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0